Olaya Dayalı Programlama
Olaya dayalı programlama, olay güdümlü programlama veya olay yönlendirmeli programlama, programın akışını kullanıcının hareketine göre yönlendirebilen (fare-klavye girişleri, benzer tüm olaylar) programlama dilleridir.
Geleneksel programlama dillerinde uygulama başlar, bu noktadan program ilerler ve bütüm olaylardan sorumludur. Ancak olay yönlendirme programlarda istediğiniz uygulanma üzerine yoğunlaşılabilir.
Örneğin fare tıklamasıyla mesaj yazdıran bir program oluşturmak istediğinizi farzedelim. DOS tabanlı programlama farenin konumunu, bir işaretçi (cursor) göstermeye fare düğmesini tanımlamaya düğme tıklandığında tekrar tanımlanmaya vb. ihtiyacınız vardır. Ancak olay yönlendirmeli programlamada aynı işi yapmak için (örnek C# için verilmiştir) form üzerine basit bir "command button" çizin. yapılacak işlemi click olayına yazın. C# ve işletim sistemi fareyi izler ve kullanıcı butona bastığı anda istediğiniz işlemi yürürlüğe koyar.
Bir olay prossedürü oluşturmak ve bu nu bir forma veya kontrola eklemek istiyorsanız, sadece viev code penceresinden formu veya kontrolü "Object" ComboBox' seçin "Proc" combosundan istediğiniz olaya tıklayın....
Okuduğunuz İçin Teşekkürler
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...
YanıtlaSilPaylaşım için teşekkürler..
YanıtlaSilTeşekkürler
YanıtlaSil